KISS - nauczmy się czegoś od Amerykanów

KISS - Keep It Simple, Stupid

Zostaw to proste i głupie, bo działa - tak właśnie można podsumować wiele skutecznych działań zarówno w biznesie, projektowaniu jak i życiu codziennym. Zasada KISS to poprostu próba powrotu do prostoty, hołduje rzeczy i czynności proste, zrozumiałe, nie skomplikowane, tylko dlatego że działają.


inne rozwinięcia skrótu
  • "Keep It Super Simple" - zostaw to super proste
  • "Keep It Simple, Sweetie" - zostaw to proste i słodkie
  • "Keep It Small and Simple" - zostaw to małe i proste
  • "Keep It Simple, Smart" - zostaw to proste i sprytne
  • "Keep It Short and Simple" - zostaw to krótkie i proste
  • "Keep It Short and Sweet" - zostaw to krótkie i słodkie

Działanie zasady

Zasada ta kieruje postępowanie na skuteczną prostą drogę. Załóżmy, że podczas projektowania strony internetowej poświęcamy dużo rzeczy na kompletnie nie istotne jej części. Zadaniem informacyjnej strony internetowej powinno być dostarczanie informacji, wg zasady KISS powinna być ona prosta i aż głupia w swojej prostocie. Podczas gdy często możemy zaobserwować, kompletnie nie potrzebny stopień skomplikowania, dodatkowe "bajery" kompletnie nikomu nie potrzebne. Projekt powinien być prosty i łatwy w użyciu, poprostu KISS!



Nie szukaj rozwiązania dłużej, niż możesz na tym zaoszczędzić

Stosowanie tej zasady sugeruje prostą kalkulacje, przy szukaniu lepszych rozwiązań, ulepszaniu. Należy przewidzieć czas zaoszczędzony na znalezieniu ulepszenia, doliczyć straty spowodowane późniejszym rozpoczęciem działania i porównać z przewidywanym czasem poświęcanym na poszukiwania.


Prosty przykład

Adresowanie kopert, masz do zaadresowania 30 kopert, do Ciebie należy wybór czy zrobisz to pisząc adres ręcznie, czy zaczniesz kombinować z drukowaniem adresów na kopertach. Adresowanie ręczne zajmie Ci 30 minut, podczas gdy samo przygotowanie pierwszej koperty do druku (zakładamy ze robisz to pierwszy raz) również zajmie Ci 30 minut. W drugiej opcji musisz poświęcić jeszcze trochę czasu na wydrukowanie reszty, co zajmie Ci 15 minut, razem 45 minut, w porównaniu do 30 przy ręcznym adresowaniu. Co się bardziej opłaca?



Inne zastosowania KISS

Szukając przykładu, od razu przyszedł mi na myśl program partnerski Google Adsense. Otóż wypłaty dla partnerów ku zdziwieniu i irytacji wielu webmasterów, są dostarczane w postaci czeków! Tak, dokładnie google płaci w postaci czeków, nie płaci gotówką ani tym bardziej nie przelewami bankowymi. Mamy XXI pierwszy wiek, bankowość elektroniczna w pełni rozwiniętą, a jedna z największych firm internetowych używa papierowych czeków wysyłanych pocztą.. dlaczego? Dlatego że czeki działają, google założyło, że czeki działają na całym świecie i wszędzie znajdą się banki, które je zrealizują. Zamiast czekać, tracić czas na szukanie wprowadzanie rozwiązań wykorzystujących międzynarodowe przelewy zastosowali coś co wiedzą że na 100% działa czyli czeki. Dopiero teraz, gdy cały system już działa szukają prostszych rozwiązań w postaci czeków.

Przypomniała mi się jeszcze dyskusja z pewnego forum internetowego, porównywane były tam dwie strony internetowe firm z tej samej branży. Jedna z nich była wykonana w czystym html i wyglądała jakby była skonstruowana, wraz z początkiem zaistnienia internetu i od tamtej pory nie zmieniana, proste teksty proste grafiki, jej właścicielem była amerykańska firma. Druga natomiast polska firma posiadała "nowoczesną" stronę, z wykorzystaniem nowych technologii itd. Obie firmy działały i miały swoich klientów, mimo wielkiego zdziwienia forumowiczów, ktoś poprostu założył, że skoro stara strona działa to nie ma potrzeby jej zmieniać na nową. Po co tracić czas i energię by zmieniać cos, co spełnia swoje zadanie.


Tomasz Urban
ebiznes.org.pl - przedsiębiorca w internecie

pulsreklamy.pl
Dodano: 08.10.2009r; 21:00
polmoney.pl
email: kontakt@polmoney.pl